Midsonas Kung Markatta är Sveriges Grönaste Varumärke

fredag den 19 februari 2021

Midsona AB (publ) meddelar idag att bolagets varumärke Kung Markatta vunnit utmärkelsen Sveriges Grönaste Varumärke 2020 i kategorin matproducerande bolag.

Undersökningen Sveriges Grönaste Varumärke har genomförts av varumärkesbyrån Differ sedan 2008 och undersöker hur svenska folket ser på frågor gällande hållbarhet och varumärken. Årets resultat är det mest omfattande i undersökningens historia och belyser trenderna för hur konsumenterna ser på hållbarhet.

”Hållbarhet är en integrerad del av Midsonas verksamhet och vi ser priset som ett bevis på att vårt hållbarhetsarbete uppskattas av konsumenterna. Det är naturligtvis oerhört glädjande eftersom vi lägger stora resurser på att ligga i framkant och vara hållbara i allt vi gör.”, säger Peter Åsberg, vd på Midsona.

Om Midsona

Midsona utvecklar och marknadsför starka varumärken inom hälsa och välbefinnande, med produkter som hjälper människor att leva ett hälsosammare och mer hållbart liv, med en ökad förståelse för råvarans ursprung och med insyn i innehållet. Midsona-aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap. För mer information www.midsona.com

Midsona - Pressmeddelande Grönaste Varumärke