Nordic Brand Manager Personal Care

I rollen som Nordic Brand Manager, Personal Care, ansvarar du för en portfölj med flera olika varumärken, bl a Compeed, som är det klart största varumärket i din portfölj. Övriga varumärken som ingår är Mygga, Humble, iWhite och Maxosol, vilket är en mix av egna varumärken och varumärken där Midsona har distributionsuppdraget på den nordiska marknaden vilket bla gäller för Compeed.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Tjänsten som Nordic Brand Manager innebär ett strategiskt varumärkesansvar i vårt nordiska marknads- & innovationsteam med resultat- och lönsamhetsansvar.

Bland dina viktigaste ansvarsområden/arbetsuppgifter kan nämnas:

  • Arbeta strategiskt för att utveckla och driva din varumärkesportfölj.
  • Upprätta nordiska marknadsplaner, varumärkesplattform & kommunikationsstrategi
  • Sätta nordiska mediaplaner tillsammans med mediabyrå som sedan kan lokalanpassas
  • Bygga stabila, starka och långsiktiga relationer med våra uppdragsgivare samt med de lokala marknaderna
  • Genom nära samarbete med lokala Brand Managers vara ansvarig för att ta fram ett starkt och tydligt lanseringspaket vid produktinnovationer som kan implementeras på våra lokala nordiska marknader.
  • Ansvara för att säkerställa ekonomiska underlag och marknadsanalyser
  • Nordiskt försäljnings- och lönsamhetsansvar

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Malmö och du rapporterar till Head of Nordic Business Area Self Care.

Vem söker vi?

Vi söker en senior person, som har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat strategiskt marknadsarbete inom FMCG. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva projekt på nordisk basis. Du är duktig på att presentera och har du även erfarenhet av försäljning är det ett plus. Vidare har du mycket god kunskap om medialandskapet, framför allt digital marknadsföring. Du har en relevant utbildning från universitet eller högskola. Du är väl förtrogen med Office-paketet och du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

Din personlighet är väldigt avgörande för att lyckas i rollen. Det är viktigt att du är resultatinriktad, analytisk och har en strategisk förmåga. Du är strukturerad, tar ansvar och ägandeskap och tänker helhet. Du har förmåga att hantera både kort- och långsiktiga frågor, du är handlingskraftig, kommunikativ och affärsmannamässig. Det är också viktigt att du har integritet samtidigt som du är en lösningsorienterad och smidig teamspelare med god samarbetsförmåga. Vidare är du positiv, engagerande, flexibel och prestigelös.

Varumärkena är våra tillväxtmotorer och det är en fördel om du har ett intresse för hälsa då det kan underlätta för dig att sätta dig in i produkterna och skapa förståelse för hur konsumenterna tänker. 

Så söker du tjänsten

Du ansöker via den här länken, som tar dig till ett formulär där du bifogar personligt brev och CV. All information hanteras konfidentiellt i enlighet med gällande Academic Search Integritetspolicy och nya personuppgiftslagen GDPR. Detta innebär att vi endast kan hantera din ansökan denna väg. Tack för din förståelse.

För mer information om Midsona, tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Seniorkonsult Mats Nordin eller Researcher Emma Gustavsson på Academic Search. Du når Mats på +46 707 516 740 alternativt mats.nordin@academicsearch.se. Emma når du på +46 (0)70 432 28 75 alternativt emma.gustavsson@academicsearch.se.

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt då urval kan komma att ske löpande, dock senast tisdagen den 7 maj 2019.

Om Midsona

Midsona är en av de ledande aktörerna i Norden inom hälsa och ekologiska livsmedel. Midsona marknadsför välkända varumärken som Friggs, Kung Markatta, Urtekram, Naturdiet, Dalblads, Renässans och Eskimo-3. Vi säljer även ett antal varumärken från uppdragsgivare, t ex Probi Mage, Compeed och Blutsaft. Våra kunder finns inom dagligvaruhandel, apotek och hälsofackhandeln. Läs gärna mer här på www.midsona.se och www.midsona.com.