Midsona genomför ledningsförändringar i Division North Europe

torsdag den 9 november 2023

Mot bakgrund av Erk Schuchhardts beslut att lämna sin roll som Director för Division North Europe kommer Heiko Hintze att ta över denna roll och han kommer också att ingå i koncernledningen. Heiko Hintze har varit kommersiell direktör för divisionen sedan våren 2023.

Heiko Hintze har under sin korta tid på Midsona omorganiserat den kommersiella funktionen inom divisionen och även slutit ett antal kundavtal som förväntas ge positiv effekt från början av 2024. Han är en erfaren ledare som i tidigare roller drivit tillväxt och skapat resultat. Han har haft ett antal ledande befattningar, bland annat som VD för Santaverde och Europachef för Yogi Tea där han framgångsrikt byggde upp den europeiska verksamheten. Han har även haft ledande roller inom Cadbury och Colgate-Palmolive

Erk Schuchardt sålde familjeföretaget Davert GmbH till Midsona 2018 och stannade därefter kvar som VD och spelade en viktig roll i integrationen av verksamheten i Midsona.

"Vi vill tacka Erk Schuchardt för hans visionära ledarskap och bidrag till Midsona och hälsar samtidigt Heiko Hintze välkommen i hans nya roll", säger Peter Åsberg, VD och koncernchef för Midsona.

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:

Peter Åsberg, VD och Koncernchef

E-post: peter.asberg@midsona.com

Max Bokander, CFO

Telefon: +46 708 65 13 64

E-post: max.bokander@midsona.com

OM MIDSONA

Midsona utvecklar och marknadsför starka varumärken inom hälsa och välbefinnande med produkter som hjälper människor till ett mer hälsosamt och hållbart liv och till en ökad insikt om råvarans ursprung och transparens kring innehåll. Midsonaaktien (MSON) är noterad på Nasdaq Stockholm. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.

Pressmeddelande - Förändringar i koncernledningen