FOKUS PÅ STARKA VARUMÄRKEN
Kärnan i Midsonas verksamhet är missionen att hjälpa människor att leva ett hälsosamt liv. Midsonas breda utbud av starka varumärken med ledande produkter inom hälsa och välbefinnande kan tillfredsställa många konsumenters behov. Vi är ledande genom att utveckla befintliga varumärken och att ta in nya varumärken så att vi på ett ännu bättre sätt kan möta befintliga och nya trender.
Midsona har gjort det strategiska valet att satsa på ledande och tydliga varumärken. Under 2020 stod andelen egna varumärken för totalt 68 % av koncernens varuförsäljning. Flera har starka och ledande positioner på utvalda segment inom utvalda produktkategorier
Midsona prioriterar tio egna varumärken; URTEKRAM®, KUNG MARKATTA®, FRIGGS®, HELIOS®, CELNAT®, HAPPY BIO®, VEGETALIA®, SWEBAR®, ESKIO-3® och DAVERT®.
Utöver det arbetar vi med ett antal andra egna varumärken med god lönsamhet samt representerar ett antal uppdragsgivares varumärken.